Π. Πέρκα “Κρατική επιδότηση χωρίς ρήτρα απασχόλησης σε ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΚΤΕΛ”

Π. Πέρκα: Κρατική επιδότηση χωρίς ρήτρα απασχόλησης σε ΤΡΑΙΝΟΣΕ και ΚΤΕΛ

Δελτίο Τύπου της Π. Πέρκα, Αναπληρώτριας Τομεάρχη Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ και Βουλευτή Φλώρινας

Με την τροπολογία (440/65/28.07.2020)στο νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών προβλέπεται έκτακτη επιδότηση των εταιριών ΚΤΕΛ Α.Ε. και ΤΡΑΙΝΟΣΕ Α.Ε., ως αποζημίωση λόγω της πανδημίας covid19. Προφανώς συμφωνούμε με την έκτακτη επιδότηση, άλλωστε αυτό συμβαίνει σε όλες τις χώρες της Ευρώπης. Είναι θετικό επίσης, ότι σε αντίθεση με την αποζημίωση που δόθηκε στον κλάδο των αερομεταφορών, σε αυτήν την περίπτωση για τον καθορισμό της αποζημίωσης θα λαμβάνονται υπόψη και τα απολογιστικά στοιχεία πληρότητας θέσεων των δρομολογίων του αντίστοιχου χρονικού διαστήματος της τελευταίας τριετίας και δε θα επιδοτείται ολόκληρο το όχημα, όπως στην περίπτωση των αερομεταφορών.

Η έκτακτη επιδότηση όμως θα πρέπει να συνδυαστεί με ρήτρα απασχόλησης, διασφάλισης δηλαδή των θέσεων εργασίας και των αμοιβών των εργαζομένων. Σε ότι αφορά στην ,εκκρεμεί η υπογραφή της συλλογικής σύμβασης εργασίας. Επίσης δεδομένου της κρατικής έκτακτης επιδότησης θα πρέπει επαναπροσληφθούν οι 100 εργαζόμενοι ορισμένου χρόνου στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ που έληξε η σύμβασή τους τον Απρίλιο του 2020 και δεν έχει ανανεωθεί ακόμα, όπως και να προχωρήσει η πρόσληψη 70 εργαζόμενων στον κλάδο κίνησης, που εκκρεμεί.

Βέβαια και σε αυτό το άρθρο, κατά τη συνήθη νομοθετική διαδικασία της Κυβέρνησης, που γίνεται με πρόχειρο τρόπο, προβλέπεται εξουσιοδοτική διάταξη. Παραπέμπει σε Κοινή Υπουργική Απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Υποδομών & Μεταφορών που θα καθορίζει το ύψος της έκτακτης επιδότησης, τον τρόπο υπολογισμού κλπ. Ας περιμένουμε επομένως να εκδοθεί η σχετική ΚΥΑ για να δούμε το ποσό της έκτακτης επιδότησης. Σε καμία όμως περίπτωση δεν μπορούμε να δεχτούμε κρατική επιδότηση χωρίς την εξασφάλιση ρήτρας απασχόλησης, της προστασίας δηλαδή των εργαζομένων.

TOP