Π. Πέρκα στην ΕΡΤ Φλώρινας: «Χρειάζεται η πολιτική παρέμβαση μιας σοβαρής κυβέρνησης» (ηχητικό)

Π. Πέρκα στην ΕΡΤ Φλώρινας: Χρειάζεται η πολιτική παρέμβαση μιας σοβαρής κυβέρνησης – ηχητικό

Η κ. Πέρκα αρχικά τοποθετήθηκε για την ακρίβεια στην τιμή του ρεύματος και τις υπέρμετρες αυξήσεις στην ενέργεια: «Κάθε τόσο βγαίνει η κυβέρνηση και λέει ότι τάχα θα επιδοτήσει την ακρίβεια του ρεύματος. Ξεκινήσαμε από 9€ πήγαμε στα 16, μετά στα 39, τον Δεκέμβρη ακούσαμε για 49,5€, τον Γενάρη πήγε 42€ και με τα προχθεσινά μέτρα πήγε στα 39€, έπεσε δηλαδή. Πρέπει πια να αρχίσουμε να διεκδικούμε πολύ σοβαρά, όλα τα θέματα της ενέργειας στη Φλώρινα, τα πληρώνουμε πολύ πιο ακριβά. Γι’ αυτό και έκανα μια επιστολή προς όλους τους συντάκτες και τα κανάλια πανελλαδικά για να αναδεικνύεται το δριμύ ψύχος που μας πλήττει».

Στη συνέχεια, η Βουλευτής Φλώρινας και Αν. Τομεάρχης Περιβάλλοντος και Ενέργειας της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ -Προοδευτική Συμμαχία αναφέρθηκε στα θέματα της ακρίβειας σημειώνοντας τα δίκαια αιτήματα των αγροτών/κτηνοτρόφων και τα πλήγματα που δέχεται η αγροτική παραγωγή με τους κινδύνους που ενέχει αυτό για τον επισιτισμό της χώρας. Παρατήρησε ότι η ακρίβεια δεν έχει όριο και υπάρχει ο κίνδυνος να περάσει όλη αυτή η επιβάρυνση στους καταναλωτές: «Όταν σταματήσει η άνοδος, οι τιμές θα παραμείνουν υψηλά. Εδώ θέλει την πολιτική παρέμβαση μιας σοβαρής κυβέρνησης. Δυστυχώς, η ΝΔ ούτε τους ειδικούς φόρους κατανάλωσης στα καύσιμα μειώνει, ούτε τον ΦΠΑ στα κρίσιμα τρόφιμα για την επιβίωση του λαού και ούτε αυξάνει τον κατώτατο μισθό. Κάνουμε πολύ σκληρή κριτική γιατί αυτή η κυβέρνηση βρήκε 37δις αποθεματικό από την προηγούμενη για πρώτη φορά στην ιστορία. Έχουν χαλαρό Σύμφωνο Σταθερότητας και δεν υπάρχει υποχρέωση για πρωτογενή πλεονάσματα. Ναι μεν υπάρχει παγκόσμια ενεργειακή κρίση, αλλά στη χώρα μας έχουμε το πιο ακριβό ρεύμα στην Ευρώπη. Γίνεται χειραγώγηση των τιμών και η ΔΕΗ που θα έπρεπε κάπως να συγκρατήσει τις τιμές αντιθέτως κερδοσκοπεί».

Η κ. Πέρκα παρατήρησε πως δεν πρέπει η περιοχή της Φλώρινας να δεχτεί άλλες αδικίες και σημείωσε τις πρόσφατες κοινοβουλευτικές της παρεμβάσεις: «Η κυβέρνηση δεν έχει υπογράψει την οδηγία για τα δικαιώματα των επιβατών της ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Έχουμε πρόβλημα με την γραμμή Φλώρινα-Θεσσαλονίκη όπου υπάρχουν πολλές καταγγελίες για καθυστερήσεις και καμία αποζημίωση. Μετά τον σεισμό της 9ης Γενάρη είχαμε κοινότητες που μείνανε έως 36 ώρες χωρίς ρεύμα, πράγμα απαράδεκτο. Δεν υπήρξε καμία αποζημίωση και έκανα μια ερώτηση στη Βουλή αναδεικνύοντας ότι Ελλάδα δεν είναι μόνο η Αθήνα. Πρέπει να αποζημιωθούν και οι κάτοικοι της περιοχής μας. Όπου έχει γίνει σεισμός στην Ελλάδα, οι μαθητές της Γ Λυκείου πήραν μοριοδότηση. Το έχω ζητήσει και αυτό και το σημαντικό και πολύ θετικό είναι ότι τα παιδιά έχουν κινητοποιηθεί».

Ακόμη, σημείωσε για τα ζητήματα της απολιγνιτοποίησης: «Δυόμισι χρόνια και δεν έχει γίνει απολύτως τίποτα. Τον Δεκέμβρη θεσμοθετήθηκε το μοντέλο διακυβέρνησης για την απολιγνιτοποίηση, που έχει ήδη ξεκινήσει, δίχως τη συμμετοχή των παραγωγικών, τοπικών και περιφερειακών αρχών. Ένα αθηνοκεντρικό μοντέλο, ούτε καν μοριοδότηση εντοπιότητας για τους εργαζόμενους στη Μετάβαση Α.Ε. και στην Ειδική Υπηρεσία Δίκαιης Αναπτυξιακής Μετάβασης». Παρατήρησε δε ότι μεγάλο πρόβλημα παραμένει η κατάσταση για τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις και τα σχέδια που υλοποιεί η κυβέρνηση σύμφωνα με την Έκθεση Πισσαρίδη, βάσει της οποίας πρέπει να σβήσουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις και να έρθουν οι μεγάλες πολυεθνικές: «Είναι ένα νεοφιλελεύθερο μοντέλο και όπου έχει εφαρμοστεί έχουν πεινάσει οι λαοί». Η κ. Πέρκα σημείωσε πως με την ύπαρξη των Ταμείων Ανάκαμψης και Δίκαιης Μετάβασης πρέπει να στηριχτεί η μικρομεσαία επιχειρηματικότητα: «Δεν μπορεί όλο αυτό το δημόσιο χρήμα να χαθεί. Τα εδάφη, ο χωροταξικός σχεδιασμός, οι υποτιθέμενες επενδύσεις…που ακριβώς θα εγκατασταθούν; Χωρίς ειδικό χωροταξικό για τις ΑΠΕ έχεις την κοινωνία απέναντι. Δεν μπορεί να ξεφυτρώνουν παντού ανεμογεννήτριες και φωτοβολταϊκά χωρίς κανόνες και να χάνεται γεωργική γη …εννοείται πως είμαστε με τις ΑΠΕ γιατί αποτελούν το μέλλον, αλλά θέλει ειδικό χωροταξικό και ειδικές περιβαλλοντικές μελέτες. Όταν μία Πολιτεία όλα αυτά δεν τα σχεδιάζει από πριν και 2,5 χρόνια μετά την εξαγγελία δεν έχει κάνει ακόμα τίποτα, σημαίνει ότι στο τέλος θα δούμε 2-3 μεγάλους παίκτες-επενδυτές να μοιράζονται το δημόσιο χρήμα, την γη και να αφήνουν μερικές χαμηλά αμειβόμενες θέσεις εργασίας».

Η κ. Πέρκα δήλωσε πως το μοντέλο απολιγνιτοποίησης που προτείνει ο ΣΥΡΙΖΑ-ΠΣ είναι: «Μεγάλη ενίσχυση στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Διαγραφή μεγάλου μέρους και ρύθμιση χρεών των επιχειρήσεων των λιγνιτικών περιοχών. Στήριξη στις ενεργειακές κοινότητες, εμπλοκή και συνδιαμόρφωση της μετάβασης με τις τοπικές και περιφερειακές αρχές, αρμόδιους φορείς και την κοινωνία των πολιτών, net metering, αυτοπαραγωγή και αυτοκατανάλωση, φωτοβολταϊκά στέγης και μοντέλα σύγχρονα που η κυβέρνηση αγνοεί».

Τέλος, για τα ζητήματα των οδικών και σιδηροδρομικών συνδέσεων της Φλώρινας, παρατήρησε: «Μία περιοχή που τόσα χρόνια στήριξε και έδωσε φως σε όλη την Ελλάδα, σήμερα βρίσκεται δίχως κάθετο άξονα και σταματημένα τα έργα για τις συνδέσεις των τρένων, οι οποίες θα έφερναν μεγάλο όφελος στην περιοχή συνδέοντας την Φλώρινα με το Πόγραδετς και την Βόρεια Μακεδονία, που είχαμε σχεδιάσει όσο ήμουν Γενική Γραμματέας του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών. Το μεν ένα κολλάει και δεν προχωράει μάλλον για ιδεοληπτικούς λόγους και εσωτερικών θεμάτων της ΝΔ γιατί πρέπει να υπογράψουν διακρατική συμφωνία με την Βόρεια Μακεδονία, όπου με την λαϊκίστικη, μικροπολιτική, προεκλογική ρητορική της ΝΔ δυσκολεύονται να δουν το δημόσιο συμφέρον. Για το δε Πόγραδετς, θέλω να το καταγγείλω και να καλέσω τους τοπικούς άρχοντες της πόλης να πάρουν θέση. Υπάρχουν σχεδιασμοί να μη περνάει από την Φλώρινα και να αλλάξει η γραμμή. Εγώ λέω ότι αυτό δεν γίνεται, έχει εγκριθεί από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή αυτή η γραμμή. Ο μόνος Νομός που έχει διαχρονικά γραμμή τρένου είναι η Φλώρινα. Όλοι αυτοί οι σχεδιασμοί θα πέσουν στο κενό. Το σωστό είναι να προχωρήσει ο σχεδιασμός όπως έχει ήδη εγκριθεί, να βγάλει τις μελέτες η ΕΡΓΟΣΕ και έπειτα να έρθουν οι υπόλοιποι Νομοί και να κουμπώσουν σε αυτόν τον σχεδιασμό γιατί κάποια στιγμή πρέπει να αποκτήσει τρένο όλη η χώρα.

Κλείνοντας, η Βουλευτής Φλώρινας σημείωσε πως είναι εξαιρετικά ανησυχητικό ότι δεν προχωράει τίποτα στην Φλώρινα και κάλεσε τους πολίτες να συμμετέχουν όσο το δυνατόν πιο ενεργά στα κοινά: «Μέσα σε αυτή την προσπάθεια θα έλεγα ότι όσο πιο πολύ κόσμος και απλοί πολίτες συμμετέχουν, τόσο μεγαλύτερη επιτυχία μπορούμε να έχουμε. Βλέπω ότι υπάρχει μία κινητικότητα και είμαι χαρούμενη γι’ αυτό. Συνεχίζουμε».

TOP