Η Πέτη Πέρκα στο Ράδιο Κρήτη 101.5: «Η συγκάλυψη του εγκλήματος των Τεμπών πλήττει την αξιοπιστία του πολιτικού συστήματος» (ηχητικό)

Για τη χθεσινή συζήτηση στην Ολομέλεια της Βουλής επί του πορίσματος της Εξεταστικής Επιτροπής για το έγκλημα των Τεμπών, τοποθετήθηκε η Βουλεύτρια Φλώρινας και Γραμματέας της Κ.Ο. ΝΕΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ, Π. Πέρκα.

«Δυστυχώς, με ευθύνη αποκλειστικά της κυβερνητικής πλειοψηφίας, πλήττεται η τιμή και η εμπιστοσύνη του κόσμου σε όλο το πολιτικό σύστημα. Ως Βουλευτές του ελληνικού κοινοβουλίου, έχουμε υποχρέωση απέναντι στον ελληνικό λαό να ‘ρίξουμε φως’ σ’ αυτή την ‘σκοτεινή’ υπόθεση, όπου χάθηκαν 57 άνθρωποι, οι οποίοι απλώς ήταν επιβάτες σε ένα τρένο. Θεωρώ ότι ως ΝΕΑ ΑΡΙΣΤΕΡΑ, με τη συμμετοχή μας στην Εξεταστική Επιτροπή, φέραμε πάρα πολλά στοιχεία για τα αίτια του δυστυχήματος. Παράλληλα όμως, με την έλευση νέων στοιχείων – έχει έρθει η δικογραφία από την Εισαγγελεία Εφετών Λάρισας – καταθέσαμε αίτημα, με το οποίο ζητούμε να συνεχιστεί η διαδικασία με Προανακριτική Επιτροπή, για να διερευνηθούν οι ευθύνες του πρώην Υπουργού Υποδομών & Μεταφορών Κ. Καραμανλή.

Φυσικά, αυτό βρίσκει απέναντι την κυβέρνηση, ακούσαμε και χθες τον κ. Βορίδη να λέει ότι δεν υπάρχουν στοιχεία που ενοχοποιούν τους Υπουργούς και άρα αρνείται ότι υπάρχει συγκάλυψη. Η ΝΔ εμμένει στο αφήγημα του ‘ανθρώπινου λάθους’, ότι φταίει δηλαδή μόνο ο σταθμάρχης. Ακόμα όμως κι αν δεχθούμε αυτό το αφήγημα, ποιος είναι υπεύθυνος για τη μετάταξή του – ενώ πριν ήταν αχθοφόρος – σ’ αυτόν τον κρίσιμο σταθμό, όπου έγινε το μοιραίο λάθος; Ο σταθμάρχης δεν πληρούσε τα όρια ηλικίας, ούτε την εκπαίδευση, και όλο αυτό νομιμοποιήθηκε με εκ των υστέρων Υπουργική Απόφαση του κ. Καραμανλή.

Ενώ και η σταδιακή εγκατάλειψη των υπόλοιπων δικλείδων ασφαλείας έχει την υπογραφή Καραμανλή. Η τοπική τηλεδιοίκηση στη Λάρισα, που καταστράφηκε από τη φωτιά τον Ιούλιο του 2019 κι ενώ το κόστος αποκατάστασής της ήταν ελάχιστο, δεν λειτουργεί ακόμα και σήμερα. Αν λειτουργούσε, εκτός από το γεγονός ότι θα ήταν ορατό στην περιοχή πως τα δύο τραίνα κινούνται στην ίδια γραμμή, θα υπήρχε και δεύτερος σταθμάρχης, ο οποίος πιθανόν να κάλυπτε την ανεπάρκεια του πρώτου.

Το δευτεροβάθμιο Κέντρο Ελέγχου στην Αθήνα, και κυρίως το σύστημα ραδιοεπικοινωνίας GSM-R, όπου μέσω αυτού θα ήταν εφικτή η επικοινωνία σταθμαρχών και μηχανοδηγών, και το οποίο, ενώ παραδόθηκε το 2018, πιστοποιήθηκε τελικά το 2022, αλλά δεν λειτουργεί ούτε σήμερα.

Η Σύμβαση 717, για τηλεδιοίκηση και σηματοδότηση, όπου και χθες στη Βουλή κατέθεσα στοιχεία που αποδεικνύουν ότι υπάρχει ‘οσμή σκανδάλου’. Μια σύμβαση που υπεγράφη το 2014, με πολλά προβλήματα, τα οποία όμως είχαν λήξει ήδη από τον Οκτώβρη του 2019, όταν και θα μπορούσε να υπογραφεί η Συμπληρωματική Σύμβαση και το έργο να έχει ολοκληρωθεί μέσα σε 14 μήνες. Αντ’ αυτού, ο κ. Καραμανλής υπέγραφε αποζημιώσεις 3.3 εκ. ευρώ στον ανάδοχο, ενώ αυτός ήταν σε καθεστώς Ειδικής Πρόσκλησης, δηλαδή ένα βήμα πριν την έκπτωση!

Και φυσικά, η πυρκαγιά κατά τη μοιραία σύγκρουση, όπου πρόκειται για ‘μαύρη τρύπα’, αφού στην Επιτροπή δεν κατατέθηκε κανένα στοιχείο, αντίθετα αποκλείστηκαν όλοι οι μάρτυρες που θα μπορούσαν να μας διαφωτίσουν, όπως οι εμπειρογνώμονες των οικογενειών. Στον τόπο του εγκλήματος, παρά την παράνομη ενέργεια του ‘μπαζώματος’, για την οποία ακόμα δεν γνωρίζουμε ποιος έδωσε εντολή, βρέθηκαν, μήνες μετά, ίχνη από ξυλόλιο, ένα ιδιαίτερα εύφλεκτο υλικό, όπως και ανθρώπινοι ιστοί».

Στο ερώτημα για το μέχρι πού φτάνουν χρονικά οι πολιτικές ευθύνες για την έλλειψη ασφάλειας στο σιδηρόδρομο, η Π. Πέρκα αναφέρθηκε στην έναρξη της διερεύνησης της Εξεταστικής Επιτροπής, η οποία, «κακώς» ξεκίνησε από τη δεκαετία του ’90, ανέδειξε ότι υπάρχει διαχρονική ευθύνη διαδοχικών κυβερνήσεων. Υπογράμμισε την κατασπατάληση πόρων, τα έργα που ξεκίνησαν τη συγκεκριμένη δεκαετία για να ολοκληρωθούν το 2018, αν ολοκληρώθηκαν, τα 10 δισ. λειτουργικό έλλειμμα του ΟΣΕ, τις διάφορες εταιρίες με χρέη και επιδικασμένες κρατικές ενισχύσεις κτλ. «Θεωρώ ότι η ιστορία του σιδηροδρόμου προσομοιάζει με την οικονομική κατάρρευση της χώρας», σημείωσε. «Παρ’ όλα αυτά, για το έγκλημα των Τεμπών, η ευθύνη ‘δείχνει’ Καραμανλή. Ωστόσο, ο κ. Σπίρτζης έχει δηλώσει ότι δέχεται να πάει σε Προανακριτική Επιτροπή».

«Ωστόσο, είναι άξιον απορίας για ποιο λόγο τα κόμματα της αντιπολίτευσης δεν στηρίζουν το αίτημα της ΝΕΑΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ για Προανακριτική Επιτροπή, για να συνεχιστεί η διαδικασία στο Κοινοβούλιο. Έστω και με την συγκεκριμένη κυβερνητική πλειοψηφία, έστω και με κόπο, με πολύ μεγάλη προσπάθεια, πιστεύω ότι κάτι βγαίνει. Ενώ και στην πρόταση νόμου που κατέθεσε ο Πρόεδρός μας σχετικά με τη λαϊκή νομοθέτηση, ώστε να ‘πιάσουν τόπο’ οι 1.330.000 υπογραφές των συμπολιτών μας, δεν είδαμε τη θετική ανταπόκριση των υπόλοιπων κομμάτων, ειδικά της αντιπολίτευσης.

Πλέον οι ελπίδες μας είναι στις δικαστικές αρχές, ότι θα κάνουν τη δουλειά τους αντικειμενικά, σύμφωνα με την επιστήμη και την ηθική τους. Φυσικά η χώρα μας δεν φημίζεται για το κράτος δικαίου – έχουμε πρόσφατες καταδίκες από το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο. Ωστόσο πάντα ελπίζουμε ότι υπάρχουν αυτοί οι ‘αδέκαστοι’ δικαστές, οι οποίοι μπορούν να ‘ρίξουν φως’ στην υπόθεση».

«Σε κάθε περίπτωση, εμείς συνεχίζουμε τον αγώνα για δικαίωση. Πρέπει οπωσδήποτε να δικαιωθούν αυτές οι οικογένειες, πρέπει η κοινωνία να νιώσει και πάλι εμπιστοσύνη στο πολιτικό σύστημα».

 

TOP