Ερώτηση της Π. Πέρκα: Ταλαιπωρία εκατοντάδων επιβατών λόγω της αναξιοπιστίας της ακτοπλοϊκής εταιρείας SEA JETS

ΕΡΩΤΗΣΗ

Προς τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής

Θέμα: «Ταλαιπωρία εκατοντάδων επιβατών λόγω της αναξιοπιστίας της ακτοπλοϊκής εταιρείας SEA JETS»

Σύμφωνα με καταγγελίες και διαμαρτυρίες επιβατών που ήλθαν στο φως της δημοσιότητας, το πολυδιαφημισμένο από 21/6 ταξίδι από Πειραιά προς Χανιά σε 5 ώρες και 15 λεπτά μόλις, από ευχάριστο και γρήγορο ταξίδι αναψυχής και εξυπηρέτησης πολλαπλών μεταφορικών αναγκών με επείγοντα χαρακτήρα και μη επιδεχόμενο καθυστερήσεων, μετατράπηκε σε πολλαπλή πηγή ταλαιπωρίας για τους εκατοντάδες επιβάτες που έσπευσαν να επωφεληθούν των υποτιθέμενων πλεονεκτημάτων που εξασφάλιζε το συγκεκριμένο δρομολόγιο σύμφωνα με την αναγγελία της πλοιοκτήτριας εταιρείας SEA JETS.

Συγκεκριμένα, ενώ είχε αναγγελθεί ότι το δρομολόγιο θα το εκτελέσει το Speedrunner jet, οι επιβάτες ειδοποιήθηκαν ότι το πλοίο αυτό δεν θα εκτελέσει το δρομολόγιο και θα αντικατασταθεί από το superrunner jet ΙΙ. Ένα πλοίο ταχύπλοο μεν, αλλά σε καμία περίπτωση, από ότι φαίνεται και στα αναρτημένα δρομολόγια του επόμενου διαστήματος, των δυνατοτήτων του speedrunner, αφού στην επίσημη ανακοίνωση καλύπτει τη διαδρομή Πειραιάς – Χανιά σε 7μιση ώρες και όχι σε 5.15’. Άλλωστε η ίδια η εταιρεία επιβεβαιώνοντας τη μεγαλύτερη διάρκεια του δρομολογίου, μαζί με την αντικατάσταση του πλοίου ανακοίνωσε και την κατ’ αναλογία επιστροφή χρημάτων  στους επιβάτες.

Δυστυχώς όμως για το επιβατικό κοινό, τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν σύμφωνα με τις εξαγγελθείσες καλές προθέσεις της εταιρείας. Διότι, εκτός από την αντικατάσταση του πλοίου που φυσικά δεν εξηγήθηκε, είχαμε και άλλα γεγονότα που δημιούργησαν συνθήκες ταλαιπωρίας και αγανάκτησης στους επιβάτες. Πρώτον, το δρομολόγιο αντί για τις 14.00 ανακοινώθηκε ότι θα αναχωρήσει στις 14.40, τελικά έφυγε στις 15.00. Δεύτερον, ενώ οι επιβάτες και τα οχήματα περίμεναν σε ένα συγκεκριμένο σημείο όπως τους είχαν ανακοινώσει οι λιμενικές αρχές, τελικά το πλοίο έδεσε αλλού, με ότι αυτό σημαίνει μέσα στις υψηλές θερμοκρασίες του μεσημεριού. Τρίτον και πολύ ουσιαστικό, όταν ο κόσμος στήθηκε στην ουρά για να εισπράξει τη διαφορά που υποσχέθηκε η εταιρεία, λόγω της αντικατάστασης του πλοίου, επι τόπου οι επιβάτες ενημερώνονται ότι ουδείς θα εισπράξει διαφορά, εάν το εισιτήριο του έχει αντίτιμο κάτω των 79 ευρώ. Έτσι αποκλείονται ντε φάκτο όχι μόνο οι φοιτητές, αλλά και όλοι οι δικαιούχοι εκπτώσεων. Αλλά εδώ γεννάται και το κρίσιμο ερώτημα, γιατί δεν δικαιούνται επιστροφής χρημάτων όλοι και όλες που πλήρωσαν άνω των 57,70 ευρώ, αφού τόσο κοστολογείται το εισιτήριο του συγκεκριμένου δρομολογίου με το superrunner jet II ;

Με βάση όλα τα παραπάνω, γεννώνται εύλογα σοβαρά ζητήματα που οφείλει ο αρμόδιος υπουργός να απαντήσει:

  1. Στο πλαίσιο της διαφάνειας απέναντι στους πολίτες, είναι υποχρεωμένη ή όχι η κάθε ακτοπλοϊκή εταιρεία και εν προκειμένω η SEAJETS, να δώσει πειστικές απαντήσεις, γιατί τελικά δεν εκτέλεσε το δρομολόγιο Πειραιάς – Χανιά το ταχύπλοο SPEEDRUNNER JET, όπως επιμελώς είχε διαφημιστεί, ως το συντομότερο και ανετότερο από καταβολής εκτέλεσης της συγκεκριμένης διαδρομής;
  2.  Οι λιμενικές αρχές του Πειραιά, γνώριζαν έγκαιρα την αντικατάσταση του speedrunner jet από το superrunner jet II και αν γνώριζαν γιατί κατηύθυναν τους επιβάτες και τα οχήματα σε θέση αναμονής και αναχώρησης στο λιμάνι που άλλαξε την τελευταία στιγμή;
  3. Με ποιο κριτήριο η εταιρεία λόγω της αντικατάστασης του πλοίου, επέλεξε επιστροφή χρημάτων, αν τελικά επέστρεψε; Γιατί δεν θεωρήθηκε ως κριτήριο επιστροφής χρημάτων, το αντίτιμο του εισιτηρίου της συγκεκριμένης διαδρομής, όπως εκτελείται από το superrunner jet II, δηλαδή τα 57,70 ευρώ;
  4. Πως σκέφτεται η ηγεσία του ΥΝΑΝΠ καθώς και το Λιμενικό να αντιμετωπίσουν τις αυταπόδεικτες και αντικοινωνικές συμπεριφορές της εταιρείας, αφού όλα αυτά συνέβησαν ενώπιον των αρμόδιων υπηρεσιών;
  5. Με δεδομένο ότι το πλοίο φέρεται νηολογημένο με σημαία άλλου κράτους της Ε.Ε., στην προκειμένη περίπτωση Κυπριακή, πόσο ελέγχονται συστηματικά τα πλοία της ελληνικής ακτοπλοΐας με σημαία άλλου κράτους μέλους της Ε.Ε.; Τηρούνται οι προβλεπόμενες πρόσθετες ειδικές προϋποθέσεις εργασίας και ασφαλιστικής κάλυψης για τα πληρώματα, την ανθρώπινη ασφάλεια και την εξυπηρέτηση των επιβατών; Πότε, πως και πόσοι έλεγχοι έχουν διενεργηθεί;

Οι ερωτώντες Βουλευτές

Θεοπίστη (Πετη) Πέρκα

Αναγνωστοπούλου Αθανασία (Σία)

Ηλιόπουλος Αθανάσιος (Νάσος)

Τζούφη Μερόπη

TOP